دوپینگ با دوپینگ هم نمی تواند سرپا شود | نقدی بر سریال دوپینگ

دوپینگ با دوپینگ هم نمی تواند سرپا شود | سیدرضا اورنگ | سریال های عید نوروز امسال،مانند سال های اخیر،یکی از یکی دیگر ضعیف تر و بی کیفیت تر هستند،از «کامیون» و «پایتخت» گرفته تا «دوپینگ».در تمام این سریال ها، بدون استثنا ضعف شدید فیلمنامه،کارگردانی و بازیگری به چشم خورده و به شدت آزار دهنده است.

ماجرای تجلیل یک خبرگزاری متمول از یک سریال ضعیف

عجیب است که یکی از خبرگزاری های متمول در گزارشی به تحلیل مجموعه های عید پرداخته و عجیب تر اینکه طبق سفارش،از همه آنها ایراد گرفته،اما از ضعیف ترین شان یعنی «دوپینگ» تعریف و تمجید کرده است!نه به عنوان منتقد و کارشناس،بلکه به عنوان یک بیننده ساده از متولیان این خبرگزاری سوال می کنیم که چه نقطه قوتی در این سریال دیده اید، قصه جذاب و خوب؟!

فیلمنامه حرفه ای؟!

کارگردانی قوی یا بازیگری مناسب؟!

به راستی چه نقطه قوتی در این سریال دیده اید که به تمجید از آن پرداخته اید؟!

سریال ضعیف و بی کیفیت «دوپینگ» در تمام این بخش ها لنگ می زند و اصلا نقطه مثبتی ندارد که بتوان درباره آن،حتی نظر داد،چه رسد به آنکه تعریف و تمجید کرد! باور بینندگان و منتقدان بر این است که سریال «دوپینگ» با دوپینگ هم نتوانسته و نمی تواند سرپا بماند!

سریال دوپینگ
سریال دوپینگ

ضعف بازیگران

آنچه بیشتر از ضعف فیلمنامه و کارگردانی در این سریال ذوق بیننده را می آزارد و بسیار مشهود است،بازی ضعیف و مصنوعی بازیگران آن است. هادی حجازی فر دوباره ثابت کرد برای بازیگر حرفه ای شدن راه طولانی و درازی در پیش دارد،شاهد این ادعا بازی بسیار ضعیف او در «دوپینگ» است.

وی هنوز یاد نگرفته که بازی کردن فقط داد و فریاد راه انداختن و فحش دادن نیست و تکنیک بسیار دارد. سوءاستفاده گاه و بی گاه او از زبان شیرین آذری نیز نتوانسته به جذابیت بازی اش بیفزاید!بازی در سریال های تلویزیونی با سینما متفاوت است و متاسفانه عده ای این مهم را نمی دانند و نخواهند دانست. این یکی از دلایل ضعف کارگردانی و بازیگری در اغلب سریال های تلویزیونی است.

بازی های مقدمی،حبیبی،بحرانی و شعبان نژاد

شبنم مقدمی نیز متاسفانه در بازیگری عقبگرد داشته و بازی دم دستی و ضعیفی را در سریال «دوپینگ» ایفا کرده و بیشتر در قالب ادا ظاهر شده تا بازی. محمد بحرانی که در زمینه موسیقی و صداپیشگی دارای توانایی های خوبی است، آن قدر در این مجموعه بد و غیر حرفه ای بازی کرده  تا همگان به این باور برسند که وی اگر در همان قالب جناب خان بماند،بسیار جذاب تر و خاطره انگیز تر خواهد بود.

الناز حبیبی نیز به جای پیشرفت در بازیگری، در«دوپینگ» پسترفتی آشکار داشته و بازی ضعیف و لوس مآبانه ای را به تماشا می گذارد!

«نیما شعبان نژاد» هم مانند «محمد بحرانی» با این بازی آزار دهنده ثابت کرد بهتر است در همان «خندوانه» بماند و با رامبد جوان کلنجار برود!

سریال دوپینگ
سریال دوپینگ

این بازیگران آن قدر غیر حرفه ای بازی کرده اند که در کنار آنان،بازی تکراری میناجعفرزاده بیشتر به چشم می آید،زیرا وی تنها کسی است که کار خود را بلد است و می داند چه کند تا تماشاچی بپسندد.

با وجود این همه ضعف های آشکاری که سریال «دوپینگ» دارد،متولیان این خبرگزاری متمول چگونه توانسته اند ادعا کنند این مجموعه نسبت به سریال های دیگر تلویزیون برتری دارد؟!

تنها جواب قانع کننده، این است که این خبرگزاری و برخی از مدیرانش روابط حسنه ای با علی فروغی مدیر شبکه سه داشته و دارند! در حقیقت هر برنامه و سریالی که در این شبکه تولید و روی آنتن برود،هر چقدر هم که ضعیف باشد، به چشم مدیران این خبرگزاری زیبا و بی عیب جلوه می کند!

ممکن است شما دوست داشته باشید
9 نظرات
  1. ترنم می گوید

    جای مثبتی نداشت یعنی؟

  2. ایرانی می گوید

    این سریال عالیه.
    جناب بهتره در نقدهاتون حب و بغض و کنار بگذارید و اگر موردی هست با استناد به آن نقد بفرمائید.
    اینکه شما بازی بازیگری را نمی پسندید سلیقه شماست. و اینکه هر نقد کننده ای علامه دهر نیست.
    من و خانواده ام واقعا از تماشای این سریال زیبا و بکر لذت می بر یم .
    آفرین به تک تک بازیگرانش????

  3. بی نام می گوید

    ببخشید فیلم ها و سریال ها را فقط برای منتقدان نمی سازند. همه مثل شما به جزئیات توجه نمی کنند جناب منتقد

  4. مهدی می گوید

    ینی واقعا من موندم نویسنده این سریال چی درخودش دید این فیلمو ساخت چ طرز فیلم ساختنه اخ خیلی نقسای مسخره و شیتو جلفی دارن بازیگرا اه اه اه حال ا م بهم میخوره واقعا بجای لذت بردن

  5. کوروش می گوید

    سلام .و عرض ادب بنده به عنوان بیننده این سریال .انتقادی که دارم این هست که این فیلم خیلی ساده و بدون توجه به نگاه بیننده ساخته شده و خیلی از رفتارها تو فیلم غیر قابل قبول هست و بیشتر به نوعی خواستن فیلم رو کش بدن ..و داستان زیاد با هم مطابقت نداره و در کل فیلمی بود که یک بازیگر ساده تائتر هم میتونست بسازه و اصلا جذابتی برای بیننده نداره .و میشه گفت فیلمی بود مناسب برنامه برنامه کودکان

  6. نسرین می گوید

    احساس میکنم تخیلی بودن فیلم هم نمیتونه این حجم از پستی و رذالت یک زن مثه توران رو توجیه کنه
    در تمام فیلم یک نکته اخلاقی مثبت پیدا نمیشه
    به واقع کسایی که این فیلم بی محتوا رو با لذت نگاه میکنن میتونن بگن چه چیز این فیلم واسه شون جذابیت داشته؟؟

    ادا و اطوارهای توران واقعا چندش آوره
    بی عرضه و بی دست و پا بودن یک پدر هم اندازه داره. مثلا شخصیت این پدر
    خیلی طنز از آب دراومد؟؟
    مسخره ترینش رفتارهای دایی کامران اون آقای سرهنگ بود بعد از خام شدن جلو دختر خانم. با اون لبخندهای مسخره ش

  7. حسین می گوید

    نظراتتون در حد یک بیننده مغرض هست. نه بیشتر

  8. شهاب الدین می گوید

    من چند قسمت رو دیدم و قبل از اینکه حالم بد بشه از نابازیگری، ادابازی، لودگی و کارگردانی ضعیف، رد دادم.
    ولی کلا حالم به هم خورد، حیف از مردم

  9. مریم می گوید

    من از همون قسمت اول که دیدم فهمیدم سریالی که جلوه های ویژه ش در حد بلند کردن بشکه نفته ارزش دیدن نداره. قسمت آخرش هم که به شدت افتضاح تموم شد و …

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 2 =