دلایل غیر حرفه ای مدیرکل دفتر سینمای حرفه ای

توقیف 1400 پس از فروش میلیاردی

اکران فیلم «رحمان ۱۴۰۰»،حاصل اتفاقات پشت پرده و زد و بندهاست،نه اشتباه لپی و چاپی!!!

مدیر کل دفتر سینمای حرفه ای سازمان سینمایی در باره اکران فیلم «رحمان ۱۴۰۰» دلایلی را بر زبان آورده* که باورش،حتی برای کودکان زبان باز نکرده نیز سخت است،چه رسد به ریش سپید کرده ها و اهالی تیزبین رسانه!
این خنده دار است که فیلمی در سینماهای مختلف با اشکال گوناگون نمایش داده شود، آن هم در کشوری که نظارت بر سینمایش تسلط کامل دارد.بی شک علی سرتیپی و تهیه کنندگان با تجربه می دانند که باید طبق مقررات عمل کنند،بنابراین امکان ندارد چنین تهیه کنندگانی مرتکب چنین اشتباهی شوند.

عجیب است که بازرسان شما فقط به سینماهایی رفته اند که نسخه مورد تایید ارشاد در آن نمایش داده می شد!


«آقای فرجی» مدیرکل دفتر سینمای حرفه ای! تقریباً از همان روزهای اول اکران، گروهی از اهالی رسانه بارها و بارها گفتند و نوشتند در این فیلم اعمال شنیع و گفتار سخیف به نمایش گذاشته شده،چرا آن روز دست روی گوش ها و چشم های خود گرفته بودید؟چرا خودتان به عنوان مسوول دلسوز به سینماهای نمایش دهنده نرفتید تا به درک حقیقت برسید؟چرا بازرسان را گسیل نکردید؟

آن قدر در باره خزعبلاتی که در فیلم «رحمان ۱۴۰۰» نشان داده می شود،مطلب در فضای مجازی و غیر مجازی پخش شد که کودکان تازه متولد شده نیز متوجه قضیه شدند، چگونه است که شما در این یک ماه متوجه نشده اید؟! مگر می شود تهیه کننده با تجربه ای متوجه چنین موضوع مهمی نشود و نشده باشد؟!

مگر می شود کارگردان به دلخواه خود تصمیم بگیرد که نسخه اصلاح نشده را اکران کند، اصلًا مگر اختیار با اوست؟!

آقای فرجی،مگر شما و همکاران تان نسخه اصلاح شده را ندیده و تایید نکرده اید؟شما به فیلم اصلاح شده کد جدید نداده و نمی دهید که سالن های سینما فقط آن نسخه را نمایش دهند؟ الان که سینماها دیجیتال شده و شما و دوستان تان پزش را می دهید!
جناب فرجی!دلایلی که شما و دیگران مطرح کردید،هیچ عقل سلیم و نیمه سلیمی،آن را نپذیرفته و نمی پذیرند.اکران این فیلم که پیش بینی می شد با این خزعبلات فروش بیشتری خواهد داشت،حاصل اتفاقات پشت پرده و زد و بندهاست،نه اشتباه لپی و چاپی!!!


 

*سرزمین هنر |بخش سینما | به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیرکل سینمای حرفه ای درباره تاخیر در توقف فیلم سینمایی «رحمان ۱۴۰۰» توضیحاتی ارائه داد.

، مدیرکل دفتر سینمای حرفه ای درباره تاخیر در توقف فیلم «رحمان ۱۴۰۰» گفت: همه فیلم های سینمایی که پروانه نمایش می گیرند بنای ما بر حرفه ای بودن تهیه کننده و پخش کننده است و تاکید دارم در طول سال‌هایی که در این سمت کار می کنم چنین اتفاقی نیافتاده بود و همه تهیه کننده ها و پخش کننده ها به دلیل اهمیت موضوع قوانین را رعایت می کنند.

محمدرضا فرجی ادامه داد: در اکثر سالن ها فیلم «رحمان ۱۴۰۰» همان نسخه ای که مورد تایید ما بوده و اصلاحات کامل انجام شده نمایش داده شده است، با توجه به اینکه بازرسان سازمان سینمایی معمولا به صورت تصادفی در سالن های سینمایی حضور پیدا می کنند متاسفانه در هفته اخیر متوجه شدیم در برخی از سالن های سینما نسخه ای که به صورت کامل اصلاح نشده بود اکران شده است.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه این اشتباه متوجه چه فردی است؟ توضیح داد: فعلا از نظر حقوقی پخش کننده و تهیه کننده باید پاسخگوی این اتفاق باشند و ما هم در حال بررسی این موضوع هستیم.

فرجی تاکید کرد: انتظار ما بر اخلاق حرفه ای بودن تهیه کنندگان ، پخش کنندگان و حتی کارگردان فیلم ها در اجرای ضوابط و مقررات و آیین نامه های اجرایی مصوب است و سینما نباید به خاطر یک سهل انگاری دچار آسیب شود.

لازم به ذکر است اکران فیلم «رحمان ۱۴۰۰» طبق مفاد ماده ۱۸ آیین نامه نظارت بر نمایش فیلم موقف شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

58 + = 61