در پاسخ به برخی ها فقط بایدنیشخند زد

سیدمحمود رضوی: آقایان و خانم های محترمی که تشریف می برید فیلم های ‎جشنواره فیلم فجر را می بینید، لطفا با سرمایه مردم بازی نکنید،داستان فیلم ها را لو‌ ندهید،گاها با نظر شما مردم در مورد فیلم ها قضاوت می کنند،همه اینها ‎حق الناس است!

گاهی آدمی حرف هایی می شنود و نوشته هایی را می خواند که جز نیشخند زدن کار دیگری از دستش بر نمی آید!
جناب تهیه کننده،وقتی فیلمی روی پرده می رود،طبیعی است که قصه لو می رود،البته اگر اسم این سر هم بندی ها را بتوان گفت قصه!

وقتی بعد از نمایش فیلم جلسه نقد و پرسش و پاسخ برگزار می شود،منتقد و پرسشگر، در دلش از قصه و کم و کیف فیلم حرف بزند یا فقط ایما و اشاره کند؟!

وقتی دروازه های سینمای ایران این قدر گشاد باشد که هر کسی بتواند از آن عبور کند،از این دست مسایل و نشر چنین حرف هایی بسیار پیش آمده و می آید.۳۷ دوره جشنواره فیلم برگزار شده،حتی یک نفر نیز چنین چیزی بر زبان نیاورده!مگر می شود فیلم دید و درباره آن حرف نزد؟هم بدی اش را می گویند و هم اگر محاسنی داشت از آن خواهند گفت و طبیعی است از قصه هم حرف بزنند.این چه حرفی است که مخاطب را سوگند دهید و با حق الناس تهدیدش کنید که فیلم ببیند،اما دم بر نیاورد؟!

چرا به جای تهیه کنندگی نمی روید کمی درباره سینمای جهان و روابط حاکم بر آن تحقیق کنید؟کمی از درآمدهای بی حساب دولتی را خرج مطالعه کنید!

فیلمسازهایی که فیلم شان در جشنواره های معتبری چون: کن،برلین،ونیز و…حضور دارد،کی چنین درخواست گهرباری را بر زبان آورده اند؟

کسی نیست به این حضرات گوشزد کند و مشاوره دهد تا مراقب حرف زدن های شان باشند تا انگشت نمای خاص و عام نشوند؟

حق الناس هرگز بر گردن مردم نخواهد افتاد، بر گردن کسانی سنگینی خواهد کرد که بودجه های کلان دولتی برای ساخت فیلم دریافت می کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

23 − 18 =