حسین انتظامی | گزینه ای برای سازمان سینمایی

مروری بر شایعات پیرامون ریاست سازمان سینمایی

«حسین انتظامی» چهره ی شناخته ی شده ی فرهنگی کشور است که اکنون به عنوان یکی از گزینه های جدی ریاست سازمان سینمایی کشور مطرح است.

او یکی از مدیران موفق رسانه ای کشور به شمار می رود که روزنامه ی جام جم را در دوران طلایی نه چندان دور خود به عنوان مدیر مسؤل هدایت و رهبری می کرد.به همین دلیل «حسین انتظامی» به عنوان نماینده ی مدیران مسؤل در شورای نظارت بر مطبوعات نیز حضور یافته بود و سالها بعد وقتی به از روزنامه ی «جام جم» رفت در مجموعه ی «خبر آنلاین» نیز تجارب موفقی از خود بروز داد و سرانجام به عنوان معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد.

اگر چه نزدیکی او با «علی لاریجانی» این شبهه را پدید آورده بود که او را از مهره های فرهنگی یک جناح خاص برشمرند، اما مشی فرهنگی و رفتار معتادلانه اش به خصوص در جریانات شتابان سیاسی سالهای اخیر، از او مدیری فهیم در امور سیاسی و اجتماعی و شخصیتی مشرف به امور فرهنگی ساخته است.

در ماههای اخیر که شایعه ی تغییر رییس سازمان سینمایی پر رنگ تر از قبل شده است نام افراد مختلفی به جای «محمد مهدی حیدریان» مطرح بوده است از «محمد احسانی» گرفته تا «محمود اربابی» و گزینه های دیگری مانند ابطحی و رزاق کریمی.  اما به نظر می رسد این بار «حسین انتظامی» با توجه به سابقه ی روشنی که در معاونت مطبوعاتی داشته است در کانون توجه اصحاب هنر قرار گرفته است .

وجه مشترک او با کسانی همچون «محمد احسانی» و «محمود اربابی» حضور پررنگش در صف مدیران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است و در واقع او هم مانند «حیدریان» از صدا و سیما به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفته است.

جالب اینکه این طیف از مدیران دائماً بین ارشاد و صداوسیما جابه جا می شوند. اما باید دید سرانجام امضای صالحی وزیر فرهنگ، پای نام  کدامیک از این گزینه ها خواهد نشست.


*عکس این نوشته از حضور دکتر انتظامی در غرفه ی سرزمین هنر در نمایشگاه مطبوعات ۱۳۹۷ انتخاب شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 3