حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده سینمای ایران

حبیب الله کاسه ساز فیلمساز فیلمهای دفاع مقدس دار فانی را وداع گفت. او که مدتها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد عاقبت جان به جان آفرین تسلیم کرد. هنرلند درگذشت این تهیه کننده باسابقه سینما را تسلیت می گوید و به همین مناسبت مروری دارد بر فعالیتهای هنری این فیلمساز

حبیب الله کاسه ساز

حبیب الله کاسه ساز در سال ۱۳۴۱ در تهران دیده به جهان گشود. وی علاقه فراوانی به فیلم و سینما داشت. از این رو پس از دوران دبیرستان وارد رشته‎ فیلمنامه‌نویسی  شد و در همین رشته از دانشکده‎‎ سینما و تئاتر دانشگاه هنر فارغ التحصیل شد.

 

حبیب‌الله کاسه‌ساز در فیلم‌هایی چون «پرواز در نهایت» (۱۳۶۹)، «هور در آتش» (۱۳۷۰)، «آخرین مرحله» (۱۳۷۴) و چند فیلم دیگر بازی کرد و کارگردانی فیلم «کارناوال مرگ» (۱۳۸۷) را نیز در کارنامه‌‎ هنری‌اش به ثبت رساند.

این هنرمند، تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی نظیر «پرنده‎باز کوچک» (۱۳۸۰)، «او» (۱۳۸۲)، «پروانه‌ای در مه» (۱۳۸۴)، «اخراجی‌ها ۱ و ۲» (۸۷ – ۱۳۸۵)، «نظام از راست» (۱۳۸۷)، «مأموریت تهران» (۱۳۸۹) و … و همچنین مجموعه‎های «درچشم باد» (۸۷ – ۱۳۸۲)، «فوق سری» (۱۳۹۳) و … را به عهده داشته است.

مسؤلیتهای فرهنگی

 

حبیب‌الله کاسه‌ساز همچنین به عنوان مجری طرح، مدیر تولید، مدیر تدارکات و سرمایه‌گذار نیز سابقه‎ فعالیت دارد. از جمله سوابق اجرایی کاسه‌ساز، می‌توان به مدیریت تولید و پشتیبانی امور سینمایی وزارت ارشاد، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، عضویت در هیأت‌ مدیره‎ انجمن سینمای جوان ایران، عضویت در شورای عالی جوانان و عضویت در هیأت‌ مدیره‎ شهرک سینمایی دفاع مقدس اشاره کرد.کاسه‌ساز مدیر تولید بیش از ۱۰ فیلم سینمایی از جمله آخرین مرحله، حماسه مجنون، بازگشت از بوداپست، هور در آتش، راننده سفیر و قله دنیا بود.

آخرین فیلم

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

وی همچنین در تهیه کنندگی چند سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی از جمله فیلم‌های نوروز و فیلم سینمایی زندانی ۷۰۷ فعالیت داشته و آخرین فعالیت وی تهیه کنندگی فیلم سینمایی پرنده باز کوچک  بود که در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده است.

مهمترین اثر

بدون شک مهمترین فیلمی که او در مقام تهیه کننده در آن فعالیت داشته است  فیلم پرفروش اخراجی های ۱ و همچنین بخش های بعدی این فیلم یعنی اخراجی های ۲ و۳ به کارگردانی  مسعود ده‌نمکی است .این فیلم علاوه بر شهرت فراوان  و کسب عنوان بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر با فروش فوق العاده خود عنوان پر فروش ترین فیلم سینمای ایران را تا چندسال از آن خود کرد بود.

حبیب الله کاسه ساز و ده نمکی

بنا به گزارشهای مختلف ،در دوران درمان و بستری مرحوم  حبیب‌الله کاسه‌ساز در بیمارستان افراد مختلفی ازجمله مسؤلان فرهنگی کشور بربالین او حضور یافتند. افرادی مانند:

سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام رئیسی، محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی، مدیران عامل فعلی و پیشین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس- هاشم میرزاخانی، ناصر شفق، محمدحسین نیرومند، عزت‌الله ضرغامی، ابراهیم حاتمی‌کیا، مسعود ده نمکی، جهانگیر الماسی، پرویز شیخ طادی و جمعی دیگر از هنرمندان.

حبیب الله کاسه ساز

وی سرانجام در نخستین بامداد روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه ۱۳۹۶ دارفانی را وداع گفت. مؤسسه فرهنگی دیجیتال “سرزمین هنر” در گذشت این تهیه کننده نام آشنای سینما را به بازماندگانشان تسلیت می گوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

39 + = 42