حافظ ناظری

حافظ ناظری (متولد ۸ مرداد ۱۳۵۸)

نوازنده

«حافظ ناظری» فرزند هنرمند شهیر کشورمان، شهرام ناظری آهنگساز و خواننده آواز ایرانی است که در عرصه ی نوازندگی فعالیت می نماید.

زندگی‌نامه

حافظ ناظری ۸ مرداد ماه ۱۳۵۸ در تهران متولد شد. او چنانکه خود گفته است از سه سالگی در کلاس‌های آواز پدرش شرکت می‌کرده است.
آموزش موسیقی را از سن نه سالگی نزد پدرش شهرام ناظری آغاز کرد و سپس به آموزش سازهای کوبه‌ای چون دف و سه‌تار(نزد مسعود شعاری) پرداخت و در نواحتن آنها به مهارت رسید.

نخستین اجرای موسیقایی حافظ ناظری نواختن دف در آلبوم حیرانی در سال ۱۳۷۵ بود که با آهنگسازی کیخسرو پورناظری و آواز شهرام ناظری منتشر شد. دف نوازی در آلبوم آواز اساطیر نیز از دیگر تجربه‌های او در سازهای کوبه‌ای بود.

بعد از آن او در کنسرت مشترک گروه کامکارها با شهرام ناظری در سال ۱۳۷۷ نیز به نواختن سه‌تار پرداخت.

نخستین اجرای مستقل حافظ ناظری در سال ۱۳۸۰ و در کاخ سعد‌آباد اتفاق افتاد که او به عنوان سرپرست گروه به همراه چند نوازنده جوان دیگر آواز پدرشان را همراهی می‌کردند.

پس از آن حافظ ناظری به آمریکا رفت و ابتدا در ایالت کالیفرنیا سکنی گزید و سپس به نیویورک رفت تا ادامه تحصیل دهد.

حافظ ناظری نخستین فعالیت‌های حرفه‌ای خود را از اوایل دهه دوم میلادی شروع کرد که نتیجه آن انتشار آلبومی بود با عنوان شور رومی که با عنوان مولویه در ایران انتشار یافت.

او سال ۱۳۸۸ از سه‌تار ابداعی خود رونمایی کرد. سازی که بعد از‌ آن در اغلب کنسرت‌هایی که او در داخل و خارج ایران برگزار کرد به عنوان ساز اصلی او مورد استفاده و نواختن قرار می‌گرفت.

آثار منتشر شده

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

شور رومی که در ایران به اسم مولویه منتشر شده‌است

سه تار نوازی در کنسرت ۷۷ (شهرام ناظری و کامکارها)

دف نوازی در اثر آواز اساطیر (شهرام ناظری و فیض بشی پور)

دف نوازی در اثر حیرانی (شهرام ناظری و گروه شمس)

آلبوم بعد یازدهم (بخش اول پروژه سمفونی رومی) – انتشار در زمستان ۱۳۹۲ (۲۰۱۴)

ناگفته – انتشار در تابستان ۱۳۹۴ (۲۰۱۵)

حاشیه‌های فعالیت حافظ ناظری

پس از به بازار آمدن اولین آلبوم حافظ ناظری و انتشار ادعاهای وی درباره فعالیتهای موسیقایی و تحصیلاتش در آمریکا، سجاد پورقناد اولین انتقادها را دربارهٔ او، در مجله گفتگوی هارمونیک منتشر کرد. همچنین پس از انتشار دومین اثر او هوشنگ کامکار در نامه‌ای سرگشاده انتقادات گسترده‌ای را نسبت به آهنگسازی و نوع تبلیغات وی در روزنامه شرق به انتشار رساند. حافظ ناظری جوابیه‌ای تند در جواب هوشنگ کامکار ارائه داد. با این همه حضور پر رنگ او در فعالیتهای اجتماعی به خصوص در زلزله ی اخیر کرمانشاه و کمک رسانی به زلزله زدگان نام او را بیشتر مطرح کرده است.

فیلمی از حضور او در برنامه پرطرفدار خندوانه را می بینید.

مصاحبه بی پرده ی حافظ ناظری با روزنامه ی خبر جنوب در حاشیه ی کنسرت در باغ عفیف آباد شیراز

در تهیه ی این مطلب از منابعی مانند ویکی پدیا و همشهری آنلاین هم استفاده شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

82 − 78 =