گزارشی از سومین جشنواره بین المللی نو آوری و خلاقیت در تبریز

 گزارشی که ملاحظه خواهید کرد از سوی همکار افتخاری هنرلند درتبریز، سرکار خانم مریم فخیم تهیه وارسال شده است که با تشکر از ایشان تقدیم می شود

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع دستی که با مشارکت سازمان همکاری کشورهای اسلامی موسوم به ارسیکا و همکاری دانشگاه هنر اسلامی تبریز و شهرداری تبریز از ۱۴ اردیبهشت آغاز شده ،امروز  ۲۲ ماه جاری به پایان می رسد.

این جشنواره دوسالانه بوده ودانشگاه هنرهای اسلامی تبریز میزبان دو دوره قبلی در سال‌های ۹۲ و ۹۳ بود. در این جشنواره که تبریز پذیرای هنرمندان  ۳۴ کشور اسلامی از آسیا، آفریقا و هنرمندان مسلمان کشورهای اروپایی است، ۸۰ هنرمند خارجی و ۱۵۰ هنرمند ایرانی شرکت دارند.هنرمندانی از کشورهای ایران، ترکیه، آذربایجان، هندوستان، اکراین،ازبکستان، قرقیزستان، تاتارستان، افغانستان،فلسطین، سنگال و مصر در این جشنواره شرکت کردند.این هنرمندان درمدت ۷ روز یک اثر برگزیده خود را اجرا کرده و در پایان جشنواره در مجموع جایزه‌ای به ارزش ۸۰ هزار دلار به سه اثر برتر در هر رشته اهدا خواهد شد.
این جشنواره شامل سه بخش بین‌الملل، ملی و نگاری است که بسیار مورد استقبال و توجه شهروندان تبریزی واقع شده است. هنرمندان در غرفه‌های خود به همراه دو دستیار که از دانشجویان اینن دانشگاه است پذیرای بازدیدکنندگان از جشنواره هستند. حضور دانشجویانی که وظیفه ترجمه به زبان‌های عربی، انگلیسی و ترکی را دارند از بخش‌های قابل توجه جشنواره است.
بخش دیگری از این جشنواره به معرفی آثار دانشجویان این دانشگاه اختصاص یافته است.
استقبال مردم  و گشاده‌رویی آنان برای هنرمندان خارجی که برای نخستین بار به ایران آمده‌اند بسیار جذاب است.بازدید از نمایشگاه‌های این جشنواره در کنار گشت‌و گذار در بخش‌های مختلف این دانشگاهه تاریخی بسیار سرگرم‌ کننده است.
این جشنواره تا جمعه ۲۲ اردیبهشت در محل دانشگاه هنراسلامی تبریز واقع در میدان حکیم نظامی ادامه دارد و بازدید برای عموم شهروندان آزاد و رایگان است.در زیر گزارش تصویری هنرلند از اینن جشنواره را ملاحظه خواهید کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

72 − = 65