ترانه علیدوستی ،از دوران مدرسه با گلشیفته تا همبازی شدن با شهاب حسینی

«ترانه علیدوستی» سومین تجربه اش را در همبازی شدن با بهترین بازیگر مرد ایران با خاطراتی خوش به پایان برد.به جز سریال شهرزاد که همین ماه گذشته و چند روز قبل از عزیمت این دوبازیگر به کن به پایان رسید، ترانه علیدوستی وشهاب حسینی دو بار به انتخاب اصغر فرهادی با هم همبازی شدند. یک هفته بعد از برگزاری کن این دو هنرمند در دو سوی کارگردان مشهور ایرانی وارد سالنی شدند که برای مصاحبه خبرنگاران با عوامل فیبم فروشنده در نظر گرفته شده بود.

ترانه علیدوستی که ساکت ترین فرد جمع سه نفره فیلم «فروشنده» بود اما پاسخهای جالبی برای پرسشهای خبرنگاران داشت.او  درباره نظر خارجی ها درموردپوشش ‏بازیگران ایرانی و رعایت آداب برخورد با هنرمندان زن ایرانی گفت: اتفاقا خارجی ها این را درباره بانوان ایرانی پذیرفته اند و هیچ ‏چیز را به دل نمی گیرند. یعنی اگر ما با آنها دست ندهیم ناراحت نمی شوند. ما هم به فرهنگ های دیگر احترام می گذاریم.‏

ترانه علیدوستی در بخش دیگری از این نشست در واکنش به سوالی که در مورد سرمایه گذار عربی فیلم «فروشنده» پرسیده شد، بیان کرد:

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

زمانی که چنین سوال هایی پرسیده می شود دچار مشکل می شوم. فارغ از بحث فیلم باید بگویم شما اهالی رسانه باید هدایتگر ادبیات مردم باشید و مسئولیت سنگینی در این زمینه دارید. ادبیات نژادپرستانه نباید در مطالب شما وجود داشته باشد، مردم از شما یاد می گیرند. اینکه نهاد سرمایه گذار در یک فیلم عرب است یا نیست در شان این جلسه نیست.

اصغر فرهادی دراینجا گفت: خانم علیدوستی به خوبی در این زمینه صحبت کرد  و من احساس افتخار می کنم که یک بازیگر جوان چنین نگاهی به مسائل دارد‌.

شاید سخت ترین سوالی که میشد از ترانه علیدوستی پرسید این بود که نظرش را درباره بازی ‏گلشیفته فرهانی بگوبد و اینکه اگر او جایزه بهترین بازیگر را می برد اندازه اینکه شهاب حسینی جایزه را برده خوشحال می شد یا نه؟  ترانه ‏علیدوستی  درپاسخ گفت:

روزی که ما به کن رسیدیم خبردار شدم گلشیفته با گروهشان رفته اند و ما همدیگر را ندیدیم ولی بله بسیار خوشحال ‏می شدم اگر این اتفاق می افتاد چون من و گلشیفته از راهنمایی هم مدرسه ای بوده ایم و هیچ چیز در جهان نمی تواند آن حس دوستی ‏بچگی را در من عوض کند. ‏
ترانه علیدوستی در پاسخ به سوالی درباره اصغر فرهادی و اینکه عده ای معتقدند کارهای او سیاه نمایی دارد، گفت:

من ۱۴ سال است ‏از نزدیک ایشان را می شناسم و با ایشان کار می کنم. نظر شخصی ام این است که من آدمی که اینقدر دغدغه کشورش را داشته باشد ‏به ندرت دیده ام. بپذیریم آدم هایی هستند که با فیلم هایشان مانیفست سیاسی و اجتماعی نمی دهند و خود سینما برایشان مهم است. فکر ‏نمی کنم فیلمسازها همه زندگی شان را می گذارند تا از این حرف ها بزنند. اگر آقای فرهادی می خواست حرف سیاسی بزند می ‏رفت مثلا نماینده مجلس می شد. اما بالاخره فیلمسازان دغدغه مردم را دارند. من امیدوارم روزی این واژه های سیاه نمایی و…از ‏سینمای ایران حذف شود. ‏


عکسها از: مهدی نصیری-ایلنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

66 − 62 =