به حرم مشرف شدید حرمی یادتان نرود | به یاد محمدحسین حرمی

ساعات پایانی جمعه شب و در آستانه ی بامداد شنبه۲۹ شهریور ۹۹ خبررسید کرونا همکار قدیمی و مدیر خوشنام  رادیو  تهران و شبکه ۵ سیما، جناب آقای « محمدحسین حرمی »* را از ما گرفت.
او که از جوانی در ردیف مبارزان انقلابی به شمار می رفت سالها به انقلاب اسلامی وفادار ماند و در عرصه های فرهنگی خدمات صادقانه ای انجام داد. وی که بنیانگذار رادیو جبهه بود در سالهای دفاع مقدس نیز نقش یک مدیر بااخلاص رسانه ای را به خوبی ایفا نمود.
دوست مشهدی و هنرمندم جناب آقای عباس یاربی  که سالیان سال در شبکه ۵ سیما  برنامه های جشن رمضان را طراحی و تهیه کرده بود در واتس آپ خاطره ی شیرینی از مرحوم محمد حسین حرمی نقل کرد . او درباره اش نوشت:
یادش به خیر، می گفت: هر وقت به حرم امام رضا یا هر حرمی مشرف شدید، حرمی یادتان نرود..

امروز بچه های رادیو  که سالها  حضور معنویش را در ساختمان قدیم رادیو در ارگ درک کرده بودند همه یکصدا یک جمله را زمزمه می کردند:

اللهم انا لانعلم منه الا خیرا


آشنایی با زندگی و شرح حال محمد حسین حرمی

* محمدحسین حرمی در سال ۱۳۳۲ شمسی در تهران، محله قنات‌آباد متولد شد. پدرش آشیخ محمدقاسم از روحانیون و وعاظ تهران و از علاقه‌مندان به آیت‌الله کاشانی و شهید نواب صفوی بود و در بیوت مراجع و علمای تهران و عراق منبر می‌رفت و از طرف برخی مراجع عظام، اجازه نقل حدیث دریافت کرده بود و بعد از این‌که نهضت اسلامی امام خمینی در سال ۱۳۴۱ آغاز شد، وی نیز از هواداران نهضت و از علاقه‌مندان به امام خمینی بود.

ملاقات با امام خمینی در نجف

محمدحسین حرمی در خانواده‌ای دینی و علاقه‌مند به مسائل سیاسی رشد یافت. دوران کودکی و نوجوانی او مصادف با بیداری اسلامی ملت ایران و قیام آن‌ها علیه حکومت پهلوی بود.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

پس از طی دوران ابتدایی و متوسطه در مدارس اسلامی، به دلیل اقامت پدربزرگش آشیخ غلامحسین خویی که به دلیل اقامت در کربلا و حضور مداوم در حرم مطهر امام حسین (ع) و خدمت به زائران حرم به «کبوتر حرم » مشهور بود، سفری یک‌ساله به همراه خانواده به عراق داشت و در آن‌جا موفق شد در چند نوبت به ملاقات امام خمینی نائل شود.

همین ملاقات‌ها وی را به سوی فعالیت‌های سیاسی و مبارزاتی علیه رژیم شاه کشاند. پس از بازگشت از کربلا، سفری به سوریه، لبنان و مصر داشت و در آن‌جا امام موسی صدر و عده‌ای از مبارزین خارج از کشور را ملاقات کرد. ارتباطات محمدحسین حرمی با خارج از کشور، با دریافت اعلامیه‌های حضرت امام و تکثیر و توزیع آن‌ها در داخل ادامه یافت تا این‌که در تابستان ۱۳۵۴ مورد شناسایی ساواک قرار گرفت.

حرمی در زندان ساواک
حرمی در زندان ساواک

محمدحسین حرمی در زندان

وی که جوانی ۲۲ ساله بود در کمیته مشترک ضدخرابکاری به مدت سه ماه، تحت شدیدترین شکنجه و بازجویی قرار گرفت و نهایتاً به جرم «اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با گروه‌های خرابکار» به شش سال زندان محکوم و به زندان قصر منتقل شد.

وی سی و هفت ماه در زندان ماند و مقارن با پیروزی انقلاب اسلامی در آبان ۱۳۵۷ از زندان آزاد شد. پس از ورود امام خمینی به تهران در بهمن ۱۳۵۷ ، محمدحسین حرمی مدتی در کمیته استقبال از امام و مقرّ امام در مدارس رفاه و علوی فعالیت داشت.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سمت‌های مختلفی در حوزه صدا و سیما در استان‌های تهران و سیستان و بلوچستان خدمت کرد. وی مدیریت رادیو جبهه را در طول دوران دفاع مقدس برعهده داشت و پس از جنگ نیز سالها مدیریت رادیو تهران را درکارنامه ی مدیریتی خود ثبت کرده بود.

محمدحسین حرمی نهایتاً با مدیریت شبکه ۵ تلویزیون جمهوری اسلامی ایران بازنشسته شد و کماکان به فعالیت‌های فرهنگی خود به خصوص مجالس مذهبی در گرامیداشت ام الائمه علیهم السلام ادامه داد و در شامگاه جمعه ۲۸ شهریور ماه ۹۹ به دیدار حق شتافت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

49 − 44 =