برگزاری مسابقه ملی کارتون با موضوع شایعه و کرونا

برگزاری مسابقه ملی کارتون با موضوع شایعه و کرونا |به همت انجمن خانواده پایدار ایرانی و با حمایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، مسابقه کارتون و طرح‌های گرافیکی با موضوع شایعه و کرونا برگزار می‌گردد. به نقل از دبیر مسابقه، هدف اصلی از طراحی و اجرای این مسابقه، «ارتقاء آگاهی زنان و خانواده‌ها در رابطه با اثرات شایعه در زمان بروز بحران‌ها» است.

مهندس علیرضا لشگری دبیر مسابقه ملی کارتون در خصوص اهداف این مسابقه گفت: این روزها بحران کرونا، علاوه بر اینکه سلامت مردم جهان را نشانه رفته، تمامی عرصه های زندگی مردم و ملت‌ها از جمله ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … را نیز تحت تاثیر شدید قرار داده است.

در این بین علاوه بر آسیب های ناشی از بیماری کرونا، آسیب‌های ناشی از شایعات منتشر شده در خصوص آن از جمله راه‌های پیشگیری و درمان که به سرعت در فضاهای مجازی گسترش پیدا کرد، کمتر از خود بیماری نبوده و به طور جدی سلامت جسمی و روانی اعضای هر خانواده را به مخاطره انداخت؛ به گونه‌ای که حتی مصرف برخی مواد منجر به مرگ تعدادی از هموطنان شد یا منجر به هجوم مردم به مصرف برخی خوراکی‌ها و داروهای گیاهی و نایاب شدن آنها شد یا حتی شایعه‌ای مبنی بر تعطیلی احتمالی فروشگاه‌ها، مردم را به هجوم به فروشگاه‌ها و خرید بی‌رویه وادار نمود.

مسابقه ملی کارتون شایعه و کرونا

به جرأت می توان گفت یکی از دلایل بروز این آسیب‌های جسمی و روانی، عدم آگاهی خانواده‌ها از نحوه برخورد با شایعات در زمان بروز بحران‌هاست. از این رو برآن شدیم تا با برگزاری مسابقه‌ای در سطح ملی در زمینه طراحی کارتون و طرح‌های گرافیکی، اثرات شایعات بحران کرونا بر تغییر رفتار خانواده‌ها را به تصویر کشیده و آگاهی خانواده‌ها را در خصوص نحوه برخورد با شایعات افزایش داده و امیدواریم از این طریق بتوانیم گامی هرچند کوچک در راستای اصلاح رفتار خانواده ها در برخورد با شایعات در زمان بروز بحران ها برداریم.
آثاری که بهتر و بیشتر بتوانند تاثیر شایعات بر رفتار خانواده‌ها را در بحران کرونا به تصویر بکشند، به بخش مسابقه راه خواهند یافت و نهایتا به اثار برتر به انتخاب داوران و مردم، جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.
هنرمندانِ علاقمند تا ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۹ مهلت دارند آثار خود را برای شرکت در مسابقه ملی کارتون با موضوع کرونا و شایعه، برای دبیرخانه‌ی مسابقه از طریق پست الکترونیکی به آدرس isfngo@yahoo.com ارسال نمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

98 − = 93