باید به لیلا حاتمی‌احترام گذاشت

باید به لیلا حاتمی‌احترام گذاشت، نه به خاطر اینکه دختر کارگردان بزرگ ایران علی حاتمی‌است، بلکه به خاطر خودش،هنرش و اینکه هرگز در زیر سایه نام پدر بزرگوارش نماند.

اصول و حساسیت‌های لیلا:

وی از کودکی در تلویزیون و سینما نقش بازی کرد، حتی در قامت یک پسر بچه تا روزی صاحب سبک شود که شد.لیلا حاتمی، هرچند سر صحنه فیلمبرداری وسواس و حساسیت خاص خود را دارد، اما بازیگری است حرفه ای که تحت آموزش پدر و مادر هنرمندش قرار داشته است.

لیلا حاتمی‌در گذر زمان

بنابراین با تمام اصول حرفه ای گری آشناست و نمی‌توان او را متهم کرد که با خروج از مجموعه «نهنگ آبی» رفتاری غیر حرفه ای داشته است.

وقتی پروژه ای با لیلا حاتمی‌و دیگر بازیگران می‌خواهد  همکاری کند، باید خصوصیات هنری، حرفه ای و اخلاقی آنان را بشناسد، بعد وارد گفت و گو و سپس قرارداد شود.

حرفه محدود تهیه کننده:

تهیه کننده ای که این روزها حرف و حدیث دنبال او زیاد است، اگر با این حرفه آشنایی کامل داشت، هرگز کاری نمی‌کرد که برای هنرمندی مانند لیلا حاتمی‌با این عقبه درخشان کدورتی پیش بیاید.

مشکل پیش آمده به تهیه کننده و دیگر عوامل دخیل در این مجموعه باز می‌گردد و گناهی بر گردن بازیگر بی حاشیه یا کم حاشیه سینمای ایران نیست.

«نهنگ آبی» در جلب مخاطب موفق نبوده و با خارج شدن لیلا حاتمی‌از این مجموعه ،مطمئنا با ریزش مجدد مخاطب روبرو خواهد شد.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

عوامل این مجموعه بدانند که مردم، این بازیگر کاربلد را بهتر و بیشتر می‌شناسند تا آنان را.

بنابراین به خاطر هنر و شخصیت لیلا حاتمی، سینمای ایران و مخاطبان، باید احترام این هنرمند را نگه داشت و موجبات آزار روحی وی را فراهم نکرد.

متن کامل نوشته ی لیلا حاتمی”علت خروج ” که به نقل از ایسنا در این خصوص آمده به شرح ذیل می‌باشد:

لیلا حاتمی: لازم می‌دانم درباره‌ نقش، حضور و غیبتم در سریال «نهنگ آبی» چند نکته را با تماشاگرانی که «آناهیتا» و من را در این سریال دنبال کرده‌اند، در میان بگذارم.حضور من در این سریال با این قول و قرار صورت گرفت که این نقش در بازنویسی فیلمنامه رشد و عمق پیدا کند. وعده دادند نویسنده‌ای در راه است، اما هرگز نویسنده‌ در راه، به این پروژه نرسید و نویسنده‌ اصلی سریال و تهیه‌کننده نیز نیازی در جدی گرفتن درخواست‌های من حس نکردند، یا مشغله‌های مربوط به فیلم دیگرشان، این امکان را به آنها نمی‌داد.پافشاری من از یک سو و حوصله‌ کم طرف‌های مقابل برای چنین اموری تا آنجا پیش رفت که توان ادامه‌ همکاری از من سلب شد.

“آناهیتا”کجاست؟

بعد از تلاطم‌های بسیار فرساینده و مطلقاً بی‌نتیجه، توافق کردیم من و «آناهیتا» از سریال خارج شویم و طرحی برای داستان و خروج این شخصیت صورت بگیرد، با این تعریف «آناهیتا» مصمم می‌شود اسرار شرکت را فاش کند، اما قدرت پشت پرده‌ شرکت، او را از پا در می‌آورد و همین تعریف، نوشته و فیلمبرداری شد.
با مرگ «آناهیتا» من هم از گروه جدا شدم، اما سازندگان این سریال باز بر خلاف توافق‌مان، سرنوشت دیگری برای «آناهیتا» در نظر گرفتند و گویا او را تا اطلاع ثانوی، غیب کرده و فراری داده‌اند.
سرنوشتی ناموزون برای «آناهیتا» که دیگر من نقشی در ایفای آن نداشتم و کاملاً غافلگیر شدم.

شکل خروج «آناهیتا» از داستان، اهمیت‌اش برای من، غیر از نقش و ملاحظات شغلی، در این بود که با تماشاگری که نقش را دنبال کرده بود، مراسم خداحافظی را به جا آورد، اما در شکل کنونی به نظر می‌آید من سریال را بدون ملاحظه و احساس تکلیف نسبت به تماشاگر رها کرده‌ام و به این دلیل ناپیدا شده‌ام.

چنین کاری خلاف اصول و حساسیت‌های من است.

اگرچه نوشتن این یادداشت تغییری در چیزی ایجاد نمی‌کند، اما حداقل می‌تواند سهم من، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده را از این تقصیر روشن‌تر کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.