این بازی کثیف است !

وقتی تلگرام آمد ، چون که محدودیت ها اپلیکیشن های دیگر ، مانند واتس آپ و وایبر را نداشت به سرعت مورد استقبال مردم قرار گرفت و مهاجرتی وسیع و مثال زدنی به سوی تلگرام اتفاق افتاد . این مهاجرت با گسترش ویژگی های تلگرام و افزودن جنبه های تازه به آن به اقامت دایم بدل شد و هر روز هم به هر حال به ساکنان تلگرام افزوده می شود . دو امکان سوپر گروه ها و کانال چیزی است که در کمتر جایی این چنین کنار هم بشود آن را پیدا کرد . مخصوصا کانال ها که حسابی هم گل کرده اند . از حق نگذریم تلگرام کانال های خوبی دارد . گروه ها و آدم های خوبی برای خودشان کانال درست کرده اند و مخاطب های زیادی هم جذب کرده اند . این کانال ها گاهی حتی می توانند همان حس و حال وب گردی را القاء کنند ! اما مشکل زمانی شروع می شود که عده ای برای جذب مخاطب به کانال هایشان هر کاری انجام می دهند و این بازی کثیف از این جا شروع می شود . آن ها برای جلب توجه دروغ می گویند . تطمیع می کنند و سعی دارند از احساسات و غرایز جوانان سوء استفاده کنند ، اما تمام ماجرا به این هم  جا ختم نمی شود ، گسترش شایعه آن هم درباره ی بازیگران یکی دیگر از این حربه هاست .

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

فلان بازیگر در خیابان کتک خورد ، بازیگر دیگر ممنوع التصویر شد ، فیلم عروسی فلان بازیگر و … و بدتر از همه این ها خبر درگذشت بازیگران ، آن هم بازیگران کهنسال است و این رویدادی است تلخ و درد آور  همین چند روز اخیر شایعه ی فوت محمد علی کشاورز ، ملکه رنجبر و احمد پورمخبر در کنار خبر آلزایمر فردوس کاویانی در تلگرام منتشر شد . فکر کنید بازیگری کهنسال  که با انواع گرفتاری ها و درگیری های مختلف و مشکلات شخصی مواجه است مدام با خبر فوت خودش مواجه شود و بخواهد مدام آن را تکذیب کند . از سویی فرض کنید این اتفاق چه تاثیری بر خانواده های آن ها خواهد داشت . این بازی کثیف است .

نمی دانم کسانی که فقط برای جذب چند نفر به کانال و سوپر گروه خود به این شکل شایعه پراکنی می کنند در چه سطحی از سواد و درک و شعور اجتماعی قرار دارند ، معلوم نیست این افراد چقدر اخلاق مدار هستند و مسایل انسانی را می فهمند ، اما آنچه که معلوم است واکنش ما در قبال شایعه هایی است که با آن مواجه می شوید . اگر با خبری مواجه شدید ، آن را بی درنگ بازنشر نکنید . بگذارید زمان بگذرد . اگر منبع شما فقط تلگرام است ، عضو کانال چند خبرگزاری و روزنامه معتبر باشید . ببینید آن ها خبر را تایید می کنند یا نه و اگر هم به اینترنت دسترسی دارید حتما صحت و سقم خبر را پیگیر باشید . در این حالت عامل بازنشر شایعه نخواید بود و در این بازی کثیف شرکت نخواهید کرد .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

61 − 56 =