نقد انیمیشن پشت دروازه بهشت- اختصاصی هنرلند از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

پشت دروازه بهشت
انیمیشنی در بخش سودای سیمرغ برای اولین بار در ایران

خلاصه داستان انیمیشن پشت دروازه بهشت :

دختر نویسنده ای در حال نگارش داستانی است که ناگاه خود وارد فضای داستان می شود و داستانی دیگر را روایت می کند که در واقع زندگی شهید چمران است.

شناسنامه فیلم:
شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

کارگردان:علی نوری اسکویی/فیلم نامه:مجید آسودگان/ موسیقی:محمد رضا علیقلی/ صدا گذار: آرش قاسمی/ تهیه کننده: علی نوری اسکویی/

نقد فیلم:

این انیمیشن برای سنین نوجوان به بالاست.در واقع برای بزرگسالان ساخته شده است. تا قبل از این ،انیمیشن در ایران حرفی برای گفتن نداشت.ولی این فیلم نشان داد که انیما توری ایرانی،توانسته خودش را تا آنجا بالا بکشاند که فیلمی در سطح جهانی بسازد. قصه فیلم ،داستانی غیر خطی است و اینگونه نگارش یکی ا ز نقاط قوت هر فیلمنامه و داستانی است.خصوصا که داستانی درباره داستان نوشته شده و خود نویسنده وارد فضای داستان می شود.(نقطه قوت فیلمنامه) روایت یک پیرنگ اصلی دارد و خرده پیرنگهایی در آن وجود دارد که به پیرنگ اصلی کمک می کند. دو داستان در طول این انیمیشن روایت می شود و گوینده روایت، به یکی از شخصیتهای آن تبدیل می شود.موسیقی ساخته شده برای این انیمیشن بسیار درخشان ، فاخر و ارزشمند بود. این موسیقی که توسط محمد رضا علیقلی ساخته شده بود به این فیلم شکوه ، وجاهت ، وقار و ابهت خاصی بخشید. موسیقی ترکیبی از موسیقی وکال و بی کلام بود.

پشت دروازه بهشت، نوید دیده شدن و جهانی شدن انیمیشن ایران را می دهد. این فیلم تنها انیمیشنی است که با دیگر فیلمهای جشنواره در بخش سودای سیمرغ رقابت می کند. امید آن می رود که سیمرغ هایی بر شانه اش بنشیند.خصوصا برای موسیقی فاخر محمد رضا علی قلی.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

54 + = 57