انقلاب چهارم سایبری، مقاله ای علمی درباره هنر و اینترنت

«انقلاب چهارم سایبری» عنوان مقاله ای علمی درباره هنر و اینترنت از استاد «علیرضا چابکرو» است که در دومین شماره فصلنامه سرزمین هنر به چاپ رسیده است.

بشر امروز در معرض بی­ سابق ه­ترین توفان­های اطلاعاتی و ارتباطی است. این توفان با بهره­ جویی از جنبه ­های مختلف و کارآمد هنر، گویی تمامی جنبه­ های زندگی امروزی ما را در نوردیده و هر لحظه ما را بیش از پیش در خود فرو می ­برد. سرعت تغییرات فن­ آوری  و مدت زمان این تحولات، به گونه­ ای باور نکردنی در حال فشرده شدن است.

اندک زمانی طول نمی ­کشد که ما هر آینه، با پدیده­ های نوینی روبه ­رو می­ شویم که می­ توانند در بسیاری از شئونات زندگی ما تأثیرات مستقیم و غیرمستقیمی داشته باشند. چندی بیش نیست که از رایانه­ های عظیم با نام مین فریم به رایانه­ های شخصی و سپس به دسکتاپ و نوت­بوک، تبلت و در حال حاضر به تلفن­های هوشمند رسیده­ایم.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

وسیله­ ی ارتباطی اخیر (تلفن­های هوشمند) به مدد تحولات سریع و بدیع  فن­آوری، در حوزه­های سخت­ افزاری و نرم ­افزاری توانسته مفهوم ذاتی خود را ترک گفته و به یک رسانه ­ی نوین قابل حمل  مبدل شود. این ابزار، علاوه بر خصوصیت جمع­ گرایی، به ویژگی شخصی­ سازی رسانه­ ای مجهز شده و توانسته خود را  به زندگی یکایک مخاطبان تحمیل کند. در این نوشتار، برآنیم که به برخی موضوعات اساسی در زمینه­ی تأثیرات تلفن­های هوشمند بر ساختار فرهنگی و اجتماعی کنونی نیم­ نگاهی داشته باشیم.

انقلاب چهارم سایبری، مقاله ای علمی درباره هنر و اینترنت را در صفحات ۱۳۳ تا ۱۴۲ شماره دوم فصلنامه سرزمین هنر مطالعه فرمائید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

85 − = 81