افتتاح کتابخانه فرهنگ و رسانه و تقدیر از کتابفروشان پیشکسوت

کتابخانه و مرکز اسناد تخصصی فرهنگ و رسانه عصرروز دوشنبه ،پنجم آذرماه ،با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از معاونان وزیر و ناشران در شورای فرهنگ عمومی افتتاح شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح کتابخانه فرهنگ و رسانه گفت: کتابخانه  فرهنگ و رسانه ، کتابخانه‌ای با منابع غنی و کم نظیر است که می‌تواند به عنوان یکی از کتابخانه‌های مرجع تلقی شود.

سید عباس صالحی افزود: ما باید تلاش کنیم این کتابخانه را تقویت کنیم تا مخاطبان آن احساس کنند می‌توانند به عنوان مرجعی قابل اطمینان به آن مراجعه کنند.

در ادامه این مراسم، مدیر اداره کتاب درباره سابقه کتابخانه فرهنگ و رسانه هم گفت: سال ۱۳۹۵، این کتابخانه که کتابخانه‌ای عمومی بود، به علت کمبود جا تعطیل و تعدادی از اسناد و مدارک آن به خارج از تهران منتقل شد.در نهایت تصمیم گرفتیم با تخصصی کردن این کتابخانه و حذف کتاب‌های عمومی و ارسال آن به نهاد کتابخانه‌ها، کتابخانه‌ای جدید با رویکرد” فرهنگ و رسانه ” در مکان قبلی یعنی شورای فرهنگ عمومی تأسیس کنیم.

مرادی نیا افزود: این کتابخانه برای استفاده محققان است و در آن مدارک ارزشمندی از مطبوعات قدیمی تا کتاب‌های تخصصی حوزه رسانه و کتاب‌های چاپ سنگی وجود دارد.این کتابخانه همزمان با رونمایی از سامانه نوین مجوز نشر کتاب و تقدیر از کتابفروشان پیشکسوت گشایش یافت.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

کتابفروشان برگزیده به شرح زیر معرفی شدند:

  • منصور طبرسی، استان مازندان، شهرستان آمل، کتابفروشی بابل

  • بهمن عبادلله وند از استان آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کتابفروشی ناصر خسرو

  • مهدی مژده از استان گیلان، شهرستان رشت، کتابفروشی مژده

  • شجاع الدین دستغیب از استان بوشهر، شهر بوشهر، کتابفروشی پاپیروس

  • جعفر سامانی از استان کردستان، شهرستان سنندج، کتابفروشی امید

  • علی بهراد فر از استان همدان، شهر همدان، کتابفروشی ناصر خسرو

  • اسرافیل یاوریان از استان اردبیل، شهر اردبیل، کتابفروشی یاوریان

مدیر اداره کتاب در مراسم تقدیر از کتابفروشان گفت: این برنامه که در ادامه برنامه‌های هفته کتاب بود، با هدف تقدیر از پیشکسوتانی که از تهران دور هستند برگزار شد تا تلاش‌های کتابفروشان سراسر ایران در نظرگرفته شود.

مرادی نیا افزود: ما بعد از مکاتبه با اداره‌های کل ارشاد در همه استان‌ها درخواست کردیم اسامی کتابفروشان صاحب نام منطقه خود را بفرستند که در نهایت به نام هفت کتابفروشی رسیدیم.مدیر اداره کتاب گفت: حسن شهرت فرهنگی، شصت سال سن، اثرگذاری در ترویج کتابخوانی، قدمت و سابقه فعالیت، خلاقیت و چیدمان مناسب کتاب‌ها و رعایت اصول مشتری مداری از جمله ملاک‌های ما برای انتخاب این کتابفروشان بود.

در ادامه این مراسم معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت:کتابفروشان از حلقه‌های اصلی رساندن تولید محتوا به دست مصرف کنندگان هستند و می‌توانند کتاب‌ها را در روستا‌ها و دورترین مناطق توسعه دهند.

محسن جوادی افزود: کتابفروشی بجز اینکه محل فروش کتاب است، پاتوق فرهنگی هم هست، چون افراد در کتابفروشی با اهل قلم و نویسندگان و هنرمندان تعامل می‌کنند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 7 =