از سریال سلمان فارسی تا فیلم کورش کبیر

نگاهی به فیلمها و سریالهایی که در دستور ساخت قرار دارند

از سریال سلمان فارسی تا فیلم کورش کبیر | فیلمها و سریال های فاخر مذهبی و ملی جلوی دوربین سینما و تلویزیون | جبارآذین | در حالی که داوود میرباقری، کارگردان آثار دینی، مذهبی تلویزیون، بعد از چند سال کلنجار با تلویزیونی ها، سریال سلمان فارسی را جلوی دوربین برده است و جمال شورجه کارگردان متدین و بدون حاشیه سینما، ساخت سریال“حضرت موسی” را بر اساس فیلمنامه ای از زنده یاد فرج الله سلحشور در دست اجرا دارد، جواد افشار کارگردان شناخته تلویزیون که به تازگی سریال ملی “گاندو” را از او به تماشا نشستیم ، نگارش فیلمنامه “حضرت معصومه سلام الله علیه”را آغاز کرده تا در سال آتی، آن را به تهیه کنندگی مجتبی امینی برای سینما کارگردانی کند.

در همین امتداد بنا است تا به همت بعضی هنرمندان حرفه ای و متعهد، زندگی و مبارزات سردار رشید ملی و قهرمان مقاومت “حاج قاسم سلیمانی” هم در سینما و تلویزیون در قالب فیلم و سریال و آثار مستند به تصویرکشیده شود. این رخدادهای مبارک در اوضاع بد و نابسامان سینمای بیمار و سیمای اسپانسر زده کشور و دوران مغفول ماندن تولید آثار فاخر و ارزشمند، به ویژه تولیدات ملی و تاریخی و مذهبی در سینما و سیما، جای امید دارد.

گرچه تاکنون با عنوان فاخر و درجه یک و صرف هزینه های هنگفت، فیلم ها وسریال های متعدد ساخته شده است که به جز مواردی اندک، اغلب آن ها به دلیل ضعف های فراوان پژوهشی و نگارشی و ساختاری، به جای جاذبه، دافعه ایجاد کرده و پول ملت را به باد داده اند، ولی سه ویژگی قابل تأمل سازندگان آثار مذکور، مخاطبان و دوستداران آثار خوب سینمایی و تلویزیونی را امیدوارکرده است که آثار یاد شده بتوانند به درستی ساخته شده و پاسخگوی مناسب انتظار مردم و اهالی هنر و منقدان باشند.

خوشبختانه هر سه کارگردان جزو هنرمندان با ایمان، باورمند و متعهد مذهبی و دینی تلقی می شوند و این امتیاز ارزشمندی است،چرا که آثار شان می تواند از دل برآید و بر دل نشیند، درست مخالف بخشی از آثار تاریخی و مذهبی که سازندگانشان اهل ایمان و باور نبوده اند.

امتیاز دوم، پیشینه خوب و ممتاز آثار آن ها است که هرسه در زمینه تولید آثار سینمایی و تلویزیونی و از جمله دینی و مذهبی، توانا و کار بلد نشان می دهند. در واقع آن ها دارای دانش و تجربه و اعتبار لازم برای تولیدات خود هستند. سومین ویژگی کارگردان های یاد شده خوشنامی آن ها است که ایشان را در ردیف اندک کارگردان های هنرمند و مردمی قرارمی دهد.

امید که آثار این هنرمندان و فیلم زندگی و دلاوریهای حاج قاسم ، تماشایی و ماندگار باشند و زمینه را برای تولید و ارایه فیلم فاخر “کوروش کبیر” و سریال عظیم “پوریای ولی” به کارگردانی مسعودجعفری جوزانی در سینما و سیما فراهم آورند.


از سریال سلمان فارسی تا فیلم کورش کبیر | جبار آذین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 2 =