آشنایی با مترجم، مؤلف و کار آفرینی جوان در حوزه فرهنگ

میثم شکری ساز

بیوگرافی میثم شکری ساز ، مترجم، مؤلف و کارآفرین موفق

میثم شکری ساز نویسنده، سخنور و یکی از کارآفرینان برتر ایران و در نظر برخی کارشناسان، از پیشگامان عرصه کارآفرینی است.
وی متولد بیست و نهم فروردین سال ۱۳۶۵ در استان اصفهان است. دیپلم خود را از دبیرستان سلامت این شهر دریافت می کند و سپس برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه آزاد شده و در رشته مهندسی صنایع تا مقطع کارشناسی ارشد پیش می آید.
آنچه در زندگی این نخبه اقتصادی روشن است این است که، دانشگاه محیطی برای رشد و پرورش استعدادهای ذاتی او می شود. چرا که در این فاصله او به طرز چشمگیری استعداد آموزشی خود را در مدیریت و کسب و کار بروز می دهد و همین امر باعث تشویق او از جانب اساتید می شود. شاید خمیره چنین استعدادی برآمده از شغل پدر و تجربه زندگی در شهرهای مختلف ایران باشد. پدر او یکی از نیروهای بازنشسته ارتش ایران است.

در آن زمان بنا به ماموریت هایی که دارد در شهرهایی از ایران به همراه خانواده سکونت می گزیند که همین موضوع، میثم را با مشاغل دیگر مردم ایران نیز آشنا می کند.

اطلاعات میدانی مکمل تحصیلات دانشگاهی میثم شکری ساز

اطلاعات کافی او از امکانات، پتانسیل و شغل های گوناگون مردم، مکمل سواد دانشگاهی او می شود و درست در این مقطع از زندگی شکوفا می شود.
با وجود اینکه چنین رشدی ممکن بود مانع از ادامه تحصیل او شود. ولی این موفقیت عطش او را برای مطالعه بیشتر و کسب دانش دو چندان نمود.

تا جایی که خیلی زود توانست دکترای کارآفرینی خود را از دانشگاه آزاد دریافت نموده و در رشته مدیریت نیز توانست در ایران و آلمان کارشناسی ارشد خود را به پایان برساند.
اگر چه همکاری وی با موسسات آموزشی چون جهاد دانشگاهی و موسسات آموزشی عالی از دوران دانشجویی آغاز شد، ولی بعد از دریافت مدارک عالی رابطه خود را با این نهادهای آموزشی بیشتر از پیش تقویت نمود و باعث شد هزاران نفر وارد بازار کار شوند.
عنوان تِز کارشناسی ارشد او «جهانی سازی آموزش الکترونیکی» بود که بعدها این موضوع به یکی از مهم ترین مسائل آموزشی کشور تبدیل شد.
میثم شکری ساز مترجم و مؤلف ۲۰ عنوان کتاب در حوزه های مختلف کارآفرینی و مدیریت است که سخنرانی های متعددی در حوزه های بازاریابی و فروش را به سامان رسانیده است.

ناگفته های تاریخ مدیریت- ترجمه میثم شکری ساز و همکاران
تاریخ مدیریت- ترجمه میثم شکری ساز و همکاران

برخی از عناوین کتابهایی که  میثم شکری ساز در ترجمه ی آنها کوشیده است از این قرارند:

  • کتاب مذاکره با دستان خالی
  • ناگفته های تاریخ تفکرات مدیریت
  • بازاریابی نوگرا
  • کتاب استوار
  • فراتر از استراتژی
  • رازهای بازاریابی قدرتمند تویی که ذهن برنده ای
  • بازاریابی گوریلی
  • آسایش در آرامش

درباره ی توهم باهوشی اثر دیویدمکرینی،ترجمه میثم شکری سازبیشتربدانیم

یکی از کتابهای جذاب در زمینه ی روانشناسی کتابی است با عنوان «توهم باهوشی» نوشته «دیوید مکرینی»که با ترجمه  میثم شکری ساز در دو جلد توسط نشر اصفهانی پارسیان دانش پندار در سال  ۱۳۹۹ منتشر شده است.

درباره ی این کتاب که از تازه های نشر در سال ۱۳۹۹ محسوب می شود می خوانیم:

“حقیقت این است که علم روانشناسی و خودآگاهی هر روز در حال پیشرفت است اما در اکثریت موارد علت رفتارهای مختلف، انتخاب یا حتی افکار مشخص نیست.

در عوض شما داستان­های کوچکی را برای توضیح کارهای خود (مثل ادامه ندادن رژیم غذایی، ترجیح اپل بر مایکروسافت و..) می­ سازید.

چند دقیقه به اطراف خود نگاه کنید. فقط برای یک لحظه به تمام تلاش­هایی که برای ساخت این وسایل شده فکر کنید. به تمام سالیانی که صرف شده تا همه وسایل اختراع و کامل شوند.

از کفش­هایتان شروع کنید. سپس به کتاب، ماشین­ها و تمام وسایل موجود در اقصی نقاط جهان هستی ( توستر، کامپیوتر و حتی آمبولانسی که آژیرکشان در حال حرکت است) دقت کنید.

واقعاً این که انسان­ها چگونه در طول این سالیان توانستند همه مشکلات خود را حل کنند و همه جا را آباد کنند شگفت‌انگیز است. ساختمان، اتومبیل، برق و حتی زبان. چقدر انسان شگفت ­انگیز است نه؟

اگر به تمامی این موارد فکر کنید حس می­کنید که واقعا چقدر انسان­ها باهوش هستند.

در عین باهوشی سوییچ اتومبیل را درون ماشین جا می­ گذارید. به یاد نمی‌آورید که چه می­ خواستید بگویید. چاق می­ شوید. ورشکست می ­شوید. برای همه هم ممکن است این اتفاقات بیفتد.”

توهم باهوشی 1- مترجم میثم شکری ساز
توهم باهوشی ۱- مترجم میثم شکری ساز

در ذهن ما چه می گذرد؟

“در ذهن تمامی افراد از بهترین دانشمند گرفته تا هر صنعتگر موفق همواره افکاری وجود دارد که سبب گمراهی او می­ شود. مهم نیست که مربی و معلم شما چه کسی باشد خود آن­ها هم دچار چنین مشکلاتی می­ شوند.

اجازه بدهید با هم آزمایشی را انجام دهیم. فرض کنید که دانشمندی ۴ کارت را به شما نشان دهد. بر خلاف کارت­های عادی، روی یک طرف از این کارت­ها یک عدد و بر روی طرف دیگر فقط یک رنگ است.

از چپ به راست کارت­ها ۳، ۸، قرمز و قهوه­ای را نشان می­ دهند. حال فکر کنید که روانشناس می ­گوید:

«من یه عالمه ازین کارت­ها دارم. فقط یه قانون وجود داره. اگر عدد روی کارت زوج باشه حتما طرف دیگه باید قرمز باشه». برای اثبات یا رد این ادعا کدام کارت­ها باید چرخانده شوند؟”

برای پاسخ به این سؤال و راههای غلبه بر توهم باهوشی خواندن این کتاب را که از تازه های ترجمه ی میثم شکری ساز است به شما توصیه می کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − = 5