همه ی دوستان سرزمین هنر در قاب خاطرات نمایشگاه مطبوعات

همه ی دوستان سرزمین هنر در قاب خاطرات نمایشگاه مطبوعات

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در حالی به پایان رسید که رقدابت نابرابر مطبوعات بخش خصوصی با مطبوعات دولتی یا شبه دولتی به سرنوشت تلخ غلبه ی دولت بر بخش خصوصی انجامید. نگاهی به فهرست اعلامی  غرفه های برتر و غرفه های فعال اعلام شده در روز پایانی نمایشگاه ۹۶ نشان می دهد که تلاشهای غرفه های فرهنگی، هنری در بخش خصوصی به شکل ملموسی نادیده گرفته شد و زرق وبرق غرفه های متنعم از بیت المال ویا برخی بودجه های مشکوک چشم حقیقت بین داوران را  خیره خود ساخت.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

نتایج ارزیابی های اعلام شده در مراسم پایانی آن قدرها هم غافلگیر کننده نبود چرا که فرمهای ارزشیابی و شاخصهای اعلام شده به صورت کاملاً سازماندهی شده نتایج را به سمت حاکمیت پول و قدرت هدایت می کرد و مشخص بود که  با این شیوه غرفه های کوچک گه از لحاظ مالی نیز بنیه ی ضعیفی داشتند نمی توانند در گردونه ی رقابت وارد شوند. مجموعه سرزمین هنر(HONARLAND.IR) پس از یک سال برنامه ریزی و با اتکا به پشتوانه فعالیت تخصصی فرهنگی و هنری ، در تمام روزهای نمایشگاه حضوری فعال در این نمایشگاه داشت. برگزاری نشستهای مختلف تخصصی که با استقبال زیاد بازدیدکنندگان همراه بود، در امتیازدهی های ناظران رسمی نمایشگاه تحت الشعاع سادگی غرفه و نداشتن دکوراسیون قرارگرفت.

در این میان آنچه امیدوار کننده بود حضور جمع زیادی از هنرمندان و فرهیختگان و علاقمندان فرهنگ و ادب و هنر در غرفه ی سرزمین هنر بود که دیده ی ما را به جمالشان منور کردند و مایه ی دلگرمی و نشاط خاطرمان را فراهم کردند. به همه ی دوستان سرزمین هنر درود می فرستیم و از اینکه تلخیهای این نمایشگاه را با خاطره حضورشان برایمان به شیرینی مبدل کردند از همگیشان تشکر می کنیم. گنجاندن تصاویر همه ی  دوستان سرزمین هنر در یک قاب میسر نشد اما تلاش کردیم در پستهای آن روزها و این پست خاطره ی سبز حضورشان را در این فضا ماندگار نماییم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

66 + = 74