هفتم فروردین روز جهانی تئاتر

امروز هفتم فروردین ۱۳۹۶ مصادف با ۲۷ مارس ۲۰۱۷ روز جهانی تئاتر است. در این روز دوستداران تئاتر در سراسر جهان مراسم مختلفی را برگزار می کنند تا این هنر اصیل و قدیمی را پاس بدارند. در کشور عزیز ما ایران نیز برنامه های خاصی در این روز برگزار خواهد شد.

بنا به گزارش “سایت خبری تئاتر”ویژه برنامه های روز ملی تئاتر با افتتاح موزه عروسکی گروه آران به سرپرستی بهروز غریب پور و اجرای ۷ گروه نمایش آئینی و خیابانی در محوطه مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود. محوطه مجموعه تئاتر شهر از ساعت ۱۱٫۳۰ صبح روز ۶ فروردین با اجرای گروه مانکن های زنده سیلورمن نوروز را به هموطنان تبریک می گوید. ساعت ۱۶ اجرای خیمه شب بازی ، ساعت ۱۶٫۳۰ اجرای نمایش آیینی اقوام ایرانی و در ساعت ۱۷ اجرای نمایش حاجی فیروز آغاز گر این برنامه ها خواهد بود.
از ساعت ۱۷٫۳۰ تا ۲۰ نیز ۴ اجرای خیابانی شامل نمایش عروسکی سفرنامه و گردشگری ، نمایش میرنوروزی ، نمایش آئینی کوسه برنشین و حاجی فیروز و نمایش ننه سرما و بابا نوروز در این برگزار می شود.
روز ۷ فروردین ماه نیز محوطه مجموعه تئاتر شهر از ساعت ۱۱٫۳۰ تا ۲۰ شاهد اجرای نمایش های آیینی حاجی فیروز ، کوسه بر نشین و حاجی فیروز ، خیمه شب بازی ، میرنورزی ، ننه سرما و بابا فیروز و نمایش عروسکی سفرنامه و کردشگری خواهد بود. گروه مانکن های زنده نیز در تمام این مدت اجرای برنامه خواهند داشت.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

مجموعه تئاتر شهر در روز ۷ فروردین کار خود را با اجرای نمایش شلتر آغاز خواهد کرد. تعدادی از تماشاخانه های خصوصی تهران نیز با اجراهای صحنه ای میزبان عموم تماشاگران خواهند بود.

استان های مختلف نیز با اجرای ویژه برنامه های خیابانی ، آیین های نوروزی و اجرای صحنه ای همزمان با روز ۷ فروردین آغاز سال نو تئاتر ایران را نوید می دهند.

“هنرلند” روز جهانی تئاتر را به تمامی دست اندرکاران تئاتر کشور تبریک می گوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 1 =