نمایشگاه «هنر و ایدز» در گزارش تصویری فصلنامه سرزمین هنر

پاییز ۱۳۹۵فصل خوبی برای فعالیت­های فرهنگی و هنری کشورمان بود. نمایشگاه­ های مختلف و مراسم متنوعی در این فصل برگزار شد که در برخی از آن­ها شرکت کردم و البته از خیلی از آن­ها هم جا ماندم. اما وقتی از دفتر فصلنامه و وبسایت هنرلند با من تماس گرفتند که با همراهی دو نفر از همکاران دیگرمان، برای تهیه­ ی گزارش از نمایشگاه «هنر و ایدز» به گالری پردیس سینمایی ملت بروم، بسیار خوشحال شدم. چون عنوان نمایشگاه پلی بود بین یک معضل اجتماعی و یک حرکت هنری و نام فصلنامه­ ی ما نیز در ذیل این اقدام فرخنده به ثبت رسیده بود.

همکاران دیگر زودتر از من رسیده بودند. آقای رحمان کاظمی، عکاس جوان و خوش ­آتیه­ ی ما و دوست و همکار عزیزم خانم لیلا سلیمانی که قرار بود به اتفاق هم گزارشی از این نمایشگاه تهیه کنیم و این گزارش، حاصل همکاری مشترک ما است.

   کم ­کم مهمانان دیگر از راه می­ رسیدند. هنرمندان سرشناسی که آثاری در نمایشگاه داشتند، همچون خانم­ها اصولی و سینائی و آقایان شیشه­ گران و حمزه ­ای. عزیزان دیگری هم آمده بودند، همچون استاد پری صابری که خدمات زیادی به تئاتر سرزمینمان کرده ­اند. دیدن این همه هنرمند در این فضای دل­ انگیز، فرصت مغتنمی بود که با ایشان به گفت­ وگو بنشینیم.

از بانو کتایون مقدم آغاز کردیم که این نمایشگاه با تلاش­های او و همسر ارجمندش، فرزاد توحیدی به ثمر نشسته بود. او خوشحال از به ثمر رسیدن این تلاش­ها گفت:

تم نمایشگاه «هنر و ایدز» و آثاری که عرضه خواهد شد و موضوعیّتش اچ.آی.وی  نیست، رویکرد مسئولیت اجتماعی هنرمندان در قبال مردم را باز می­تاباند. هنرمندان شرکت­کننده در این نمایشگاه، با شناخت وسابقه­ی همکاری قبلی و از بین استادان صاحب نام با کارنامه­ی پربار، دعوت به همکاری شده­ اند. به این منظور که بخشی  از عواید حاصل از فروش به انجمن «اهسا» هدیه شود.”

شعار همایش این است: “من ایدز دارم، مرا بغل کنید، من نمی­توانم شما را بیمار کنم.” متن کامل این گزارش را در صفحات ۴۳ تا ۵۴ فصلنامه سرزمین هنر بخوانید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 2 = 2