معرفی کتاب هفته: مجموعه داستان “در قلمرو وحشت”

در قلمرو وحشت کتابی ست مشتمل بر  هشت داستان کوتاه که چاپ دوم آن در سال ۱۳۹۵ توسط نشر ققنوس راهی بازار شد.

همانگونه که از اسم این کتاب بر می آید داستان هایی غالباً وحشت انگیز و مضطرب کننده دارند. ابتدای کتاب آقای رضا نجفی به تفصیل و خوبی در مورد ادبیات گوتیک و  ریشه های آن صحبت کرده اند. طبیعتاً داستان های این کتاب نیز در همان دسته قرار می گیرند. ادبیاتی با فضای سرد و ترسناک.

در داستان اول اثر دینو بوزاتی ما به خانه ای می رویم که موش ها سر و صدا می کنند . می توانیم صدای شان را بشنویم. در تاریکی خانه پر از موش می شود اما اتفاقی می افتد که هیچ کس جرئت نزدیک شدن به آنجا را ندارد.

داستان دوم اثر دبلیو دبلیو جیکوبسن است که ما را به دنیای طلسم شدگان می برد. مومی پشمالو به نام پنجه میمون نزد یک پیرمرد و پیرزن است که می تواند سه آرزو را براورده کند اما چیزهایی نیز از صاحبش می گیرد. ان ها چه خواهد گرفت و چه چیز هایی از دست خواهند داد ؟

داستان سوم اثر  الکساندر ام فری با نام قاتل، ما را درگیر روایتی پلیسی می کند. جعبه ای مرموز پیدا می شود و گویا یک آدم کشی اتفاق افتاده است. اما واقعا چه کسی بیگناه است و چه بر سر او می آید ؟

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

دختر کشیش

اوژنی گرانده

داستان چهارم  مجموعه  در قلمرو وحشت اثری است از ماری کاشنیتس به عقیده ی من بهترین داستان این مجموعه است. زن و شوهری به شهر دیگری سفر می کنند و در جریان دیدن نمایش به زوجی دیگر که  خود راخواهر و برادر معرفی می کنند بر می خورند. این زوج زن و شوهر را با خود به خانه شان می برند اما احساسات زن به او می گوید که نباید آنجا باشند. رفتارو کردار خواهر و برادر به نظر عجیب می آید.

داستان پنجم از یاکوب واسرمان است که ما را به فضایی سورئال و عجیب می برد. گوریلی از بند سیرکی رها شده ولی انسان ها را ترک نمی کند در میان عشقی میان دختر و پسری اتفاق می افتد اما گوریل با آن ها چه می تواند بکند ؟

داستان بعدی با نام تخت اسرار آمیز نوشته ی ویلیام ویلکی کالینز است که ماجرای قمارخانه ای را نقل می کند که فضایش به نظر شخص برنده ی قمار عجیب است . اما او مجبور می شود که همانجا شب را سپری کند.

فقط گوشت داستان جک لندن است که ماجرای طمع و حرص دو رباینده ی جواهر را بیان می کند

و در نهایت ادگار آلن پو با داستان قلب افشاگر پستی و پلیدی انسان ها و شیوه ی به اجرا گذاشتن نیات پست شان را با همان داستان گویی خاص جادویی و عصبی خود نشان می دهد.

 

مجموعه در قلمرو وحشت  بسیار خواندنی است و تا به حال از نظر مخاطبین دور مانده است. چرا که در چاپ دوم تنها ۶۶۰ نسخه منتشر شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 2 = 7