معرفی کتاب هفته: رمان “آنته کریستا”

رمان کوتاه آنته کریستا نوشته ی «امِلی نوتومب» نویسنده ی بلژیکی تبار  کتابی است که این هفته در بخش معرفی کتاب هفته مورد اشاره قرار گرفته است.

معرفی کتاب

«آنته کریستا»  یکی از رمان های مشهور خانم «املی نوتومب» نویسنده بلژیکی است که در سال ۲۰۰۳ برای نخستین باردر اروپا منتشر شده  است .این کتاب در ایران توسط نشر چشمه در سال ۱۳۹۵ به بازار کتاب ایران راه پیدا کرد.

رمان درباره ی دختری تنها به اسم بلانش است که در مدرسه درس می خواند و همیشه گوشه چشمی به جمع های بزرگ دارد و گویا به شادی آن ها غبطه می خورد و نمی خواهد که تنها باشد. به طور اتفاقی با دختری به نام آنته کریستا آشنا می شود و از او خوشش می آید. گمان می کند که وی بهترین کسی ست می تواند تنهایی خود را با او پر کند. سپس وی را به خانه شان دعوت می کند.

کریستا توضیح می دهد که راه خانه شان بسیار دور است و مجبور است کار کند تا پول رفت و آمد و خرج مدرسه و خانه را در بیاورد. پدر و مادر بلانش هم مثل خود بلانش به کریستا علاقمند می شوند و به او پیشنهاد می کنند که پیش خودشان زندگی کند.

آنته کریستا

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

اما آیا کریستا همانی دختری ست که بلانش فکر کرده بود که تنهایی خود را با او می تواند پر کند؟ یا حتی به طور دقیق تر آنته کریستا همانی ست که خود را معرفی کرده است ؟

آنته کریستا

در واقع این داستان به ما از عقده های درونی مردمی خبر می دهد که سعی دارند همواره به هر طریقی که می توانند از دیگران سو استفاده کنند و به آن ها ضربه بزنند. حتی اگر فقط از جانب طرف مقابل محبت دیده باشند. دلیل این رفتار ها به عقده گشایی های روانی و اختلالات شخصیت باز می گردد که به طور پنهانی و کم کم شروع به خود نمایی می کند.

چه کسی می تواند بگوید که چگونه می توان انتخاب درستی کرد و از باطن های شیطانی قبلاً آگاه بود ؟ این عقده های روانی تا چه حد به فرد مقابل آسیب می زند ؟ چگونه می توان این افراد را شناسایی کرد ؟

آنته کریستا داستانی ست که ما را تا انتها با خود می کشاند و پایانی غافل گیر کننده دارد.

املی نوتوب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

64 − 61 =