سیامک احمدی و داستان کوتاه- قسمت چهارم

در قسمتهای قبلی، گفتگو در باب هنر مینیمال را با آقای سیامک احمدی آغاز کردیم . ایشان در ابتدا هنر مینیمال را برایمان تشریح کردند و در ادامه به چگونگی استقبال مخاطب، و گذراندن دوره های مینیمال برایمان گفتند . از ایشان در رابطه با آثار انتشار یافته در حوزه کودک و نوجوان و عدم استقبال ناشران ایرانی از انتشارات داخلی سوال کردیم. و اکنون گفتگو را در راستی داستان کوتاه و کارگاه های مجازی داستان نویسی ادامه داده و به پایان میریم.

هنرلند آقای سیامک احمدی از آنجایی که شما در جلسات نقد داستان کوتاه به عنوان منتقد شرکت میکنید ، تاثیر این جلسات بر کارهای نویسنده ها را چطور میبینید؟ در واقع آیا روند این جلسات نقد هواره سازنده و تاثیر گذار بوده است؟

نوشتن امری فردی ست و نوشتن داستان کوتاه نیز از این قضیه مستثنی نیست ، پس حضور مستمر و فعال فرد و روحیه نقدپذیری او و به کارگیری مطالب گفته شده و بازنویسی چندباره اثر در راستای برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آن ،  در روند بهبود داستان اش تاثیر گذار خواهد بود ، البته لازم به ذکر است که روند برگزاری جلسات نقد و نقدهای درست و به دور از جانبداری و حاشیه در این مهم نیز بی تاثیر نیست.

هنرلند کمی در مورد کارگاه های مجازی داستان نویسی و روند آنها بگویید . این کارگاه ها به چه صورت برگزار میشوند و استقبال هنرجویان از این کارگاه ها چگونه بوده.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

بعد از برگزاری دوره های مختلف کارگاه های داستان نویسی در شاخه های داستان کوتاه و داستان مینیمال در شهرهای مختلف و همچنین در تهران، نیاز به راه اندازی کلاس های داستان نویسی مجازی را احساس کردم چرا که هم برگزاری کارگاه ها در شهرستان ها محدودیت های خاص خود را به همراه داشت و هم تعدادی متقاضی از شهرهای بسیار دور و تعدادی هم متقاضی از خارج از کشور برای کلاس های داستان نویسی داشتم. بر این اساس برای پایه ریزی سیستمی که به صورت مجازی بتوان آن را ارایه داد، زمانی را صرف کرده و در نهایت کلاس های مجازی را راه اندازی کردم و در حال حاضر بیست و هشت نفر از داخل و خارج از ایران زیر نظر این سیستم مشغول یادگیری هستند.

می توانم بگویم که این سیستم در نوع خود بسیار منحصر به فرد بوده و تمرینات آن حاصل چندین سال تجربه و مشق نوشتن است که در اختیار دوستان علاقه مند داستان نویسی و مینیمال نویسی قرار گرفته و تا به حال که حدود سه سال از عمر این سیستم داستان نویسی مجازی می گذرد بازده بسیار خوبی داشته است.

این سیستم از طریق آدرس ایمیل با دوستان متقاضی داستان نویسی و مینیمال نویسی ارتباط برقرار کرده و درس های مدون را به همراه تمرینات روزانه (شش روز در هفته) برای آن ها فرستاده و در آخر هفته پاسخ تمرینات هرجلسه را به همراه سوالات احتمالی که در ذهن متقاضی مطرح شده، به صورت مکتوب دریافت کرده و بلافاصله پاسخ تمرینات بررسی شده، درس و تمرینات جدید به همراه جواب سوالات احتمالی، برای دوستان ارسال خواهد شد و بدین صورت جلسات شروع و ادامه می یابد. در ادامه راه اندازی این سیستم داستان نویسی، کانال ادبی مینیمال / minimalchannel را در تلگرام راه اندازی کردم تا برای دوستان علاقه مند نیز به عنوان منبعی برای آثار مینیمال باشد تا بتوانند به آسانی به آن دسترسی داشته باشند.

هنرلند آقای سیامک احمدی ، آیا به غیر از مجموعه داستان کوتاه کوتاه «بدون گفت و گو» مجموعه  مینیمال دیگری در دست چاپ دارید؟

بله ، مجموعه داستان مینیمال دیگری را به تازگی آماده کرده ام تحت عنوان « به علت تغییر شغل این کتاب را نوشتم» که با نشر ماهین قرارداد چاپ آن را بسته ام و به احتمال زیاد پس از گذر از مراحل مجوز و چاپ، اوایل تابستان ۹۶ به بازار خواهد آمد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 37 = 38