«زرد قناری» کرمانشاه ،در شهر دود و آهن

نمایش زرد قناری بر اساس داستانی از “هوشنگ گلشیری” نوشته شده و داستان شهری است که همه چیزش فلزیست و آدمها فقط در آن کار میکنند و هیچ پرنده یا گل واقعی ، درخت واقعی هیچ چیزی نیست . دراین شهر همه چیز فلزی و آدمها در کارخانه ها کار می کنند.

“زرد قناری” به کارگردانی “مرتضی اسدی مرام” از کرمانشاه یکی از نمایش های شانزدهمین جشنواره عروسکی تهران–مبارک است. خبرنگار هنرلند قبل از اولین اجرای نمایش مصاحبه ای با این کارگردان جوان انجام داده است.

minilogo سلام. آغاز جشنواره عروسکی را  به شما و اعضای گروه تان تبریک می گوییم.

  -من سلام دارم خدمت شما و مخاطبان عزیزمان . خوشحالم که در خدمتان هستم و امیدوارم به همه ما در این جشنواره خوش بگذرد.

minilogo درباره نمایش زرد قناری برای مخاطبان هنرلند توضیح می دهید؟

  -نمایش زرد قناری بر اساس داستانی از “هوشنگ گلشیری” نوشته شده و توسط دوستم وحید خسروی برای نمایش آماده شده است و داستان شهری است که همه چیزش فلزیست و آدمها فقط در آن کار میکنند و هیچ پرنده یا گل واقعی ، درخت واقعی هیچ چیزی نیست . دراین شهر همه چیز فلزی و آدمها در کارخانه ها کار می کنند.

یک پرنده واقعی به این شهر می آید و باعث می شود کل جریان این شهر تغییر کند. مردم شروع به اعتراض می کنند و در نهایت مردم به دل طبیعت بر می گردند.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

نوبل «گوبلز»!

minilogo شیوه اجرای عروسکی شما چگونه است؟

  -ما به شیوه Top Table (عروسکهایی که روی میز حرکت می کنند) کار می کنیم. عروسکها چوبی است. چون در تضاد با فلز است و توی سکوهای خیلی کوچک اجرا می شود.

minilogo طبق برنامه جشنواره ، نمایش شما را در رده مخاطبان بزرگسال قرار دارد.چه ایده ی داشتید که تصمیم به اجرای آن از طریق عروسکها گرفتید؟

 -واقعیت اینکه یک نگاه اشتباه وجود دارد  که فکر می کنند نمایش عروسکی فقط مال کودکان است در حالی که اینجوری نیست نمایش عروسکی می تواند به راحتی با تمام طیفهای سنی کودکان و بزرگسالان  ارتباط برقرار کند. متن ما یه حرف عمیق فلسفی بود و می خواستیم با مخاطبان ارتباط برقرار کنیم. بهترین شکلی که وجود داشت و می توانست به ما کمک کند، نمایش عروسکی بود. تصمیم گرفتیم یک کار عروسکی بزرگسال تولید کنیم که کار خیلی سخت تری(نسبت به مخاطب کودک) بود.

minilogo این اولین اجرای شما برای عموم است؟

  -بله. اولین اجرا و مواجه ما با مخاطب خواهد بود و امیدوارم که ارتباط خوبی با تماشاگر پیدا کند و خستگی از تنمان بیرون رود.

با آرزوی موفقیت برای شما و اجرای خوبی داشته باشید.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

38 − = 29