رونمائی از “هشت شهر عشق” در “کرمانشاه”

توفیقی دست داد تا در زمان مسافرتم به کرمانشاه در مراسم رو‌نمایی از کتاب (هشت شهر عشق)نوشته کتایون شیدایی در شهرستان “صحنه” شرکت کنم و با دوستان هنرمندم در این سامان، دیداری داشته باشم. آنچه می خوانید گزارشی است از این مراسم

کتاب هشت شهر عشق رمانی است تاریخی،عرفانی،حماسی که در بستر داستانی پیش میرود.این کتاب در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شد.از انجا که نویسنده کتاب کرمانشاهی و از اهالی صحنه هستند در روز پنجشنبه یازدهم خرداد ۹۶ رونمایی اختصاصی این کتاب با حضور تعداد زیادی از اساتید و هنرمندان و شاعران و نویسندگان کرمانشاهی و همچنین مدیر نشر داستان آقای فریاد شیری و مهمانانی از تهران و کرج برگزار شد.
در این مراسم که با استقبال بی نظیر اهالی ادب و هنر قرار گرفت استادانی از جمله دکتر نصرت اله ملکشاهی،اسماعیل زرعی،مرشد محمد علی رحمانپور،اکرادی،نظری کرمانشاهی،امیریان،احمدی محجوب،مولایی فر،نوربخش،حامد ابراهیمی،کریمی و همچنین خانمها طلا نژاد حسن،آناهیتا برزویی،طناز رهبری و اعضای گروه (یکشنبه های داستانی) استان کرمانشاه حضور داشتند.
در ابتدای جلسه نویسنده ی کتاب به شرکت کنندگان خیرمقدم گفت و درباره کتاب توضیحاتی داد.
سپس مرشد رحمانپور با نقالی زیبای خود از اشعار شاهنامه شوری خاص به مجلس بخشیدند.در ادامه استاد صمد امیریان شاهنامه پژوه کرمانشاهی در مورد این رمان و پیوند آن با شاهنامه و ارزش هنری آن سخن گفتند. در ادامه این جلسه دختران هنرمند و نوجوان صحنه ای در دو بخش با لباسهای محلی به اجرای قطعاتی با ساز محلی تنبور پرداختند که بسیار شکوهمند بود و مورد استقبال قرار گرفت.
سخنرانان به ترتیب در مورد برخی از ویژگی های کتاب به شرح زیر اشاره کردند:
خانم طلا نژاد حسن:بحث اسطوره ها را مطرح کردند و گفتند وقتی تاریخ ساکت می شود،اسطوره ها حرف می زنند و در این کتاب اسطوره ها به فریاد در آمده اند.
آقای فریاد شیری مدیر نشر داستان:یکی از دلایل من برای اصرار در چاپ این کتاب تفاوت آن با بیشتر رمان های آپارتمانی است که در چند سال اخیر به چاپهای متعدد رسیده است.این کتاب احیای دوباره ادبیات حماسی،عرفانی و اسطو ره ای ماست.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

اسماعیل زرعی:نویسنده و منتقد معروف کرمانشاهی و صاحب چندین اثر درخشان در زمینه ادبیات داستانی و نیز مدیر و مدرس جلسات یکشنبه های داستانی استان کرمانشاه نیز به نقاط قوت رمان هشت شهر عشق پرداختند و اظهار امیدواری کردند که برخی از نکات ویرایشی این کتاب در چاپ دوم رفع گردد.
لازم به ذکر است که بیشتر نسخه های چاپ اول کتاب مذکور پس از کمتر از یک ماه از نمایشگاه کتاب به فروش رفت و این کتاب به زودی به چاپ دوم خواهد رسید.از کتایون شیدایی قبل از این نیز کتاب کمند نگاه که تفسیر و شرح غزلیات شاعر معروف سبک هندی ،بیدل دهلوی است تحت عنوان کمند نگاه به چاپ رسیده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 25 = 34