بینندگان آنام همراه آرزو برای مارال گریستند

جبار آذین

به هنگام پخش آخرین قسمت مجموعه تلویزیونی«آنام» بینندگان پیگیر این ملودرام خانوادگی واجتماعی، همراه کاراکتر آرزو، برای او و مرگ مادرش مارال گریستند!

نقد اول

چندی قبل به هنگام پخش قسمت های آغازین سریال آنام از شبکه سه سیما، یادداشتی برآن نوشتم و به یکی از اشکال های آن درچگونگی روایت ماجراهای سریال وداستان سازی اشاره کردم ، ضمن آنکه همچنان به بخشی از روایت های غیرشفاف و بویژه گوشه هایی ازآنچه مارال، راوی آن است ، نقد دارم  – چراکه درواقع نمی تواند راوی آن باشد، چون شاهددیدار و گفتاربعضی شخصیت ها نبوده است و همچنین سوژه اصلی داستان سریال که حادثه تعویض دو نوزاد با یکدیگر است و این موضوع درصدها فیلم و سریال هندی و ترکی و ایرانی تکرارشده، گرچه در آنام باپرداختی متفاوت همراه است. – ولی به گمانم درآن یادداشت، حق مطلب درباره این سریال ادا نشده و خوبی هایش ناگفته مانده است.

حقیقت آنکه تداوم پخش آن و پردازش کاراکترها و رخدادها وپخته ترشدن روندداستان، نشان دادکه «آنام» به جز چند ایراد کلی، درمجموع خوب نوشته و ساخته شده و ازساختاری فکر و حساب شده برخوردار است.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

بازی های خوب

بازی های خوب ودرست هدایت شده، گویای گزینش مناسب بازیگران برای ایفای نقش های مختلف دراین مجموعه است.کارگردانی قوی شده جوادافشار که آنام برای اوحرکتی روبه جلو محسوب می شود، تصویربرداری حرفه ای،تیتراژخوب و آوای دلنشین احسان خواجه امیری از امتیاز های این سریال است.یکی ازمعضلات همیشگی سریال های ایرانی، پایان بندی بد و سطحی و تحمیلی مجموعه ها است که آنام در این زمینه هم با یک پایان بندی خوب و درست و تأثیرگذار سربلند بود و توانست همراهی و همدلی مخاطبانش با قهرمان های سریال و رضایت آن ها را کسب کند.

امتیاز آنام

مجموعه خوب تلویزیونی«آنام»که از برخی سریال های آنتن پرکن سیما برتر است، امتیازبا ارزشی را در کارنامه های تلویزیونی سازندگانش، بویژه تهیه کننده خوشنام سریال، «اسماعیل عفیفه» و کارگردان سختکوش وبدون حاشیه آن «جواد افشار» نشاند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 3 =