ترانه ای با صدای محمد نوری |فیلم صدثانیه ای و دیدنی های بیشتر

لبخند بزن ،

تا چشمانت

برای این همه آفتاب

سایه ای بسازند .

 

داستانک

هوراکی موراکامی از تنهایی های انسان می نویسد . او نویسنده ای سورئالیسم است . داستانک کجا ممکن پیدایش کنم هم تا حدی ویژگی های این نویسنده را با خود به همراه دارد .

 

Murakami_Haruki_(2009)

اوایل ازدواجمان به چهره همسرم در خواب نگاه می کردم. این تنها چیزی بود که آرامم می کرد و به من احساس امنیت می داد. برای همین مدت زیادی او را در خواب تماشا می کردم.اما یک روز این عادت را ترک کردم. از کی؟ سعی کردم به خاطر آورم. شاید از آن روزی که من و مادر شوهرم، سر اسم گذاشتن روی پسرم بحثمان شد. آن روز دعوای شدیدی بین ما در گرفت، اما همسرم نتوانست چیزی به هیچ کدام مان بگوید. او کنار ایستاده بود و سعی می کرد ما را آرام کند.از آن به بعد، دیگر احساس نکردم همسرم حامی من است. فکر کنم این تنها چیزی بود که از او خواستم و او نتوانست به من بدهد. البته همه اینها به سالها پیش بر می گردد. من و مادر شوهرم مدتهاست آشتی کرده ایم. من روی پسرم، اسمی را گذاشتم که دلم می خواست. به علاوه، رابطه من و همسرم هم خیلی زود به حالت عادی بازگشت.اما مطمئنم این پایان نگاه کردن های من به چهره خوابیده او بود.

 

موسیقی

ترانه ای قدیمی از محمد نوری را به شما تقدیم می کنم . صدای جوان محمد نوری را شاید خیلی ها نشنیده باشند . صدایی همچنان زیبا و پر صلابت . یاد اون روزها بخیر را وحید ادیبی سروده است .

photo_2016-06-01_22-59-43

 

کتاب

شکی نیست که چهره هایی همچون میرزا ملکم خان را باید بیشتر و بهتر شناخت . تحصیل کرده هایی مانند میرزا ملکم خان اغازگر نوعی تفکر شدند که خواه نا خواه دامنه های آن همچنان در عرصه های این مرز و بوم قابل تشخیص است .مجموعه آثار میرزا ملکم خان شاید برای بسیاری از تاریخ پژوهان و علاقه مندان به تاریخ معاصر جذاب و جالب توجه باشد . به هر حال ملکم خان بنیانگذار فراموش خانه در ایران است و شخصیت راز آلودش همچنان محل ابهامات فراوان تاریخ وفرهنگ ماست.

۲۲۰px-Mirza_Malkam_Khan

مجموعه آثار میرزا ملکم خان

 

فیلم

فیلم صد تانیه ای با نام روزی از روزهای جولای ، ساخته ی ارمس مانگیالاردو از ایتالیا برنده ی جایزه ی بهترین انیمیشن از جشنواره ی فیلم های صد تانیه ای تهران شد … این فیلم را این جا ببینید .

روزی از روزهای جولای@ARTDOC

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 1 =